1ª Sopar solidari 2011 | Fundació PortAventura

La Fundació PortAventura dedica el seu 1r Sopar Solidari a favor de les persones amb paràlisi cerebral

08/09/2011

Més de 750 persones van participar, el passat 8 de setembre, en aquest sopar. La recaptació aconseguida es destinarà al finançament d’un projecte de musicoteràpia de l’Associació Provincial de Paràlisi Cerebral.

El 8 de setembre es va celebrar el 1r. Sopar Solidari de la Fundació PortAventura; un acte que ha permès recaptar 56.224 euros, els quals es destinaran a finançar el projecte terapèutic de musicoteràpia de l’APPC (Associació Provincial de Paràlisi Cerebral). Aquest projecte es durà a terme a l’escola d’educació especial “La Muntanyeta” de Tarragona. Els representants de l’associació es van mostrar satisfets amb el desenllaç de la vetllada; una vetllada que té com a objectiu donar suport a projectes per a nens i joves en risc d’exclusió. Ramón Marsal, president de la Fundació PortAventura va mostrar el seu agraïment pel “gran recolzament rebut per part dels patrocinadors, col·laboradors, empreses i tots els assistents. La recaptació aconseguida supera, i de molt, les expectatives de l’organització.”

1r. Sopar Solidari

El sopar va comptar amb la participació de més de 750 persones de l’àmbit polític, institucional, empresarial i social de la província de Tarragona. De l’entorn institucional van assistir, entre d’altres: Josep Poblet, president de la Diputació de Tarragona; Pere Granados, alcalde de Salou; Joaquím Nin, delegat del Govern de la Generalitat; Ramón Inglés, subdelegat de Govern; o Albert Abelló, president de la Cambra de Comerç de Tarragona.

També hi van participar els patrons de la Fundació PortAventura, Ramón Marsal, conseller general de General de Alquiler de Maquinaria S.A. i conseller de PAESA; Carlo Umberto Bonomi, d’Investindustrial; Francesc Bellavista, conseller de PortAventura Entertainment, S.A. (PAESA) en representació de Criteria Caixacorp; Sergio Feder, president del Comitè Executiu de PAESA i Iván Cervantes, campió del món d’enduro.

L’acte va ser conduït, de forma amena, pel conegut reporter de la Sexta TV, Enric Company, el qual va dinamitzar una subhasta benèfica i un sorteig amb premis que havien aportat empreses col·laboradores de PortAventura. Tota la recaptació d’aquestes activitats, així com de la participació en el sopar, s’ha destinat enterament al projecte de musicoteràpia.

El projecte de musicoteràpia

Aquest projecte proposa una teràpia que se centra en la música i està destinada a estimular la capacitat cognitiva, la mobilitat, l’estat d’ànim i la comunicació dels pacients, especialment la seva comunicació no verbal. El projecte d’aquest any permetrà poder donar tractament a més de 100 persones afectades.

L’APPC es va iniciar en el camp de la musicoteràpia fa 5 anys. La musicoteràpia, a més a més d’aportar als pacients un benestar físic i neurològic, és també una activitat d’oci i diversió que els permet distraure’s amb altres joves que també pateixen paràlisi cerebral.