CAST CAT
Fundació PortAventura + Hospital Sant Joan de Déu

La Fundació PortAventura donarà tres milions d'euros a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona per a la construcció de la nova UCI pediàtrica

Signatura de l’acord entre PortAventura fundació i Hospital Sant Joan de Déu

Serà una de les millors d'Europa, multiplicarà per 4 la seva superfície actual i comptarà amb habitacions àmplies i adaptades perquè els pares puguin romandre al costat dels seus fills durant les 24 hores.

El 9 de desembre la Fundació PortAventura i l'Hospital Sant Joan de Déu han signat un acord pel qual l'entitat donarà 3 milions d'euros per finançar la construcció de la nova UCI pediàtrica del centre hospitalari. Les noves instal·lacions, la finalització està prevista el 2016, multiplicaran per quatre la superfície actual destinada als pacients crítics. L'acord ha estat rubricat aquest matí entre Artur Mas-Sardà, president de PortAventura, i Manel del Castillo, director gerent de l'Hospital Sant Joan de Déu. Aquest projecte es basa en el model de la UCI de l'Hospital de Boston, considerat a nivell mundial com la referència en aquest tipus d'instal·lacions.

La construcció de la nova Unitat de Cures Intensives es fonamenta en tres objectius fonamentals:

Millor estada
Millorar l'estada dels nens hospitalitzats i de les seves famílies

Un dels aspectes més rellevants de la reforma serà la nova configuració dels espais destinats als pacients, que passaran a ser habitacions individuals, permetent que nens i famílies puguin disposar de més privacitat. Els acompanyants disposaran a més d'un espai de descans i nova zona de tocador.

Dotació tecnològica
Ampliar la dotació tecnològica de la unitat al màxim nivell

D'altra banda, el projecte contempla la instal·lació d'una dotació tecnològica d'última generació, que permetrà garantir la millor atenció als pacients. Per atendre tots els aspectes de la cura hospitàlaria, la nova unitat no oblida tampoc als professionals que desenvolupen la seva tasca a l'UCI pediàtrica de l'Hospital. En aquest sentit, el projecte inclou unes noves àrees de treball no assistencial. Aquest projecte es basa en el model de la UCI de l'Hospital Pediàtric de Boston, considerat a nivell mundial com la referència en aquest tipus d'instal·lacions.

Professionals de l'Hospital
Facilitar l'espai de treball dels professionals que desenvolupen la seva tasca a l'Hospital

La nova UCI pediàtrica passarà dels 381m2 disponibles ara als 1.440m2. Gràcies a això, tant pacients, com famílies i treballadors comptaran amb un ambient hospitalari amb unes condicions que situaran la unitat en l'avantguarda mundial de l'atenció infantil amb una unitat referent a Europa.

Un parc infantil amb les àrees temàtiques de PortAventura World

Parc infantil temàtic Port Aventura World

Elmo

Per sumar positivitat al procés de recuperació dels nens ingressats al centre hospitalari, s'ha creat una nova zona de jocs inspirada a PortAventura World.

La nova zona de jocs circumda dos dels edificis de l’hospital, creant així una àrea d’entreteniment dividida en tres àmbits: Mediterrània, Polynesia i Xina, inspirats en algunes de les àrees temàtiques de PortAventura Park i en els que Woody és el gran protagonista.

Per la seva banda, els personatges de Barri Sèsam, protagonistes de la 6a àrea temàtica, també tenen la seva presència a l'hospital, les seves figures s'han instal·lat a l'interior de l'hospital perquè tots els nens puguin fer-se fotos amb ells.

Elmo i el monstre de les galetes

Visites de personatges

Els personatges de PortAventura també aportaran el seu gra de sorra per animar l'estada dels nens ingressats. Woody l'ocell boig, i personatges de Barri Sèsam tan entranyables com Elmo, Coco o el Monstre de les Galetes, visitaran periòdicament als nens a les seves habitacions. Aquestes visites els distreuen de la seva rutina diària i els ajuden en el seu procés de recuperació.

Pack d'alta

El Pack d'Alta

Un factor que també contribueix al procés de recuperació és aportar al nen una meta especial vinculada a l'alta mèdica i sortida de l'hospital. El Pack d'Alta que ha dissenyat la Fundació PortAventura consistirà en una caixa que contindrà unes polseres de record, un petit joc i dues entrades per a PortAventura. Avui es lliuren les primeres unitats d'aquest pack.

Fem servir galetes pròpies i de terceres parts amb l'objectiu de millorar els nostres serveis i per a finalitats estadístiques. Més informació.
Si seguiu navegant, entendrem que accepta l'ús de les galetes. Accepto Close