La Fundació PortAventura finança un projecte a Salou per a joves en risc d'exclusió social

Aquest projecte busca formar a joves amb discapacitat psíquica o amb un trastorn mental.

El passat dia 21 de juny la Fundació Onada, l'Ajuntament de Salou i la Fundació PortAventura van presentar un projecte educatiu dirigit a joves en risc d'exclusió social.

L'accés al mercat de treball és una de les principals dificultats que troben les persones amb discapacitat psíquica o amb un trastorn mental. Amb la finalitat de pal·liar aquests obstacles, la Fundació Onada, l'Ajuntament de Salou i la Fundació PortAventura s'han unit per desenvolupar un projecte educatiu orientat a aquest col·lectiu.

L'objectiu del projecte és doble. D'una banda vol dotar als estudiants de les eines necessàries per desenvolupar una carrera professional en el món de la jardineria, per això rebran una formació específica com a operaris de vivers i jardins al Jardí Botànic de Salou. D'altra banda, aquest projecte busca motivar als alumnes i potenciar la seva autonomia personal i capacitat d'interacció social.

Aquest projecte s'ha fet realitat gràcies a una col·laboració a tres bandes entre la Fundació Onada, responsable de la implementació del curs; l'Ajuntament de Salou, que cedeix les instal·lacions i mitjans materials; i la Fundació PortAventura, que aporta el finançament del projecte. La Fundació PortAventura ha apostat per aquest projecte perquè encaixa perfectament amb els seus dos objectius fundacionals: d'una banda el finançament de projectes orientats a millorar les oportunitats dels nens i joves en risc d'exclusió social i per un altre la preferència per projectes arrelats al territori de Tarragona. "Volem deixar una petjada com a Fundació PortAventura i aquest projecte és un gran aliat", va apuntar Ramón Marsal, president de la Fundació PortAventura.

Descripció del projecte

Atès que aquest col·lectiu té necessitats especials i cal fer un seguiment individual de cada estudiant, per a aquest projecte s'ha constituït un grup de 6 estudiants. El curs, que constarà de 660 hores lectives, ja s'ha iniciat i finalitzarà el 22 de desembre de 2011. El programa formatiu combina una part teòrica més orientada a aportar habilitats relacionals i de coneixement del món professional, juntament amb una part pràctica on es concentra el gruix de la formació sobre jardineria.

Josep Gomis, el president del Patronat de la Fundació Onada, va voler agrair durant l'acte de presentació del projecte la implicació de totes les parts. Finalment, l'alcalde de Salou, Pere Granados, va assegurar que "estem molt contents de treballar conjuntament per ser més humans i solidaris i sumar sinergies".