9è Sopar Solidari - 11 de juliol de 2019
Cena solidaria

8a. Edició Sopar Solidari

La 8a edició del Sopar Solidari de la Fundació PortAventura es bolca en la lluita contra el càncer infantil.

La recaptació d'aquesta nova edició (90.145 €) es destinarà a donar suport als projectes de tres organitzacions centrades en la lluita contra el càncer, especialment en l'àmbit infantil.

Amb més de 1.200 comensals, aquesta trobada es consolida com un dels esdeveniments solidaris més rellevants de la zona de Tarragona.

8a. Edició Sopar Solidari

Per vuitè any consecutiu, la Fundació PortAventura va celebrar ahir a la nit a PortAventura Convention Centre la seva ja tradicional Sopar Solidari. La trobada va reunir més de 1.200 comensals, entre particulars, empreses, entitats públiques i organitzacions benèfiques, que van poder gaudir d'un sopar ple de sorpreses i espectacle per una bona causa sota el lema 'Imparables contra el càncer'. La recaptació integra del sopar, que en aquesta nova edició ha arribat als 90.145 euros, es destinarà a impulsar els projectes de tres organitzacions solidàries: la Fundació Josep Carreras, l'Associació de Familiars i Amics de Nens oncològics de Catalunya (AFANOC) i la Associació Espanyola contra el Càncer (AECC).

Amb 30 anys de trajectòria impulsant iniciatives per lluitar contra la leucèmia, la Fundació Josep Carreras destinarà la recaptació obtinguda a la investigació d'un tractament per a un tipus de leucèmia que afecta a nens en el seu primer any de vida.

Per la seva banda, l'Associació de Familiars i Amics de Nens oncològics de Catalunya (AFANOC) utilitzarà els fons per impulsar la seva feina en projectes que giren al voltant de les necessitats que tenen les famílies quan un nen o adolescent és diagnosticat amb càncer. La seva principal missió és aconseguir que el desenvolupament afectiu i educatiu d'aquests nens i adolescents sigui el més adequat tenint en compte les seves especials circumstàncies.

Finalment, l'Associació Espanyola contra el Càncer (AECC) és una entitat amb 65 anys d'història que se centra en educar, donar suport i acompanyar les persones malaltes i les seves famílies, i també en finançar projectes d'investigació per permetre un millor diagnòstic i tractament del càncer. La recaptació obtinguda del Sopar Solidari es destinarà als 15 projectes que l'associació té actualment en marxa dedicats al càncer infantil.

L'humorista Javi Sancho i la periodista Silvia Petit han estat els mestres de cerimònia d'aquesta vuitena edició del Sopar Solidari de la Fundació PortAventura, que ha comptat amb espectacles musicals i acrobàtics, i divertits concursos i sortejos que han fet les delícies dels més de 1.200 assistents. Així mateix, durant la vetllada també es van donar a conèixer els primers detalls de PortAventura Dreams, el proper projecte de Fundació PortAventura. PortAventura Dreams serà un village dins de PortAventura World que inclourà diferents cases adaptades on les famílies amb nens que pateixen malalties greus podran viure una experiència única, i passar una setmana de vacances amb tot inclòs. Aquest il·lusionant nou projecte està totalment alineat amb l'esperit de Fundació PortAventura d'impulsar projectes en què l'oci serveixi com a eina per ajudar a millorar la qualitat de vida del major nombre possible de persones, especialment la de nens i joves amb malalties, amb capacitats especials o en risc d'exclusió social.

La vuitena edició del Sopar Solidari ha conclòs a l'aire lliure amb una sessió musical de chill out a càrrec de DJ Abadia, de l'associació APPC - La Muntanyeta ', que centra el seu treball en millorar la qualitat de vida de persones amb paràlisi cerebral .

Entitats beneficiàries

Entidad beneficiaria AECC
La AECC, en el seu 65 aniversari, lliurarà la recaptació del Sopar Solidari als 15 projectes que actualment te en funcionament dedicats al càncer infantil. Aquests programes aposten per la recerca, a reduir l'impacte provocat per la malaltia i millorar la qualitat de vida dels nens que el pateixen i els seus familiars.
Fundació Josep Carreras
La Fundació Josep Carreras, amb els seus 30 anys de trajectòria, destinarà la recaptació a la investigació d'un tipus de leucèmia limfoblàstica aguda que afecta nens en el seu primer any de vida, molt poc freqüent i de molt mal pronòstic. Aquest grup de recerca, liderat pel Dr. Pablo Menéndez, treballa per desenvolupar un tractament per als nadons que pateixen aquesta malaltia.
AFANOC
L'AFANOC va néixer fa 30 anys amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels infants i adolescents amb càncer i les seves famílies
La seva missió és la de treballar perquè el desenvolupament afectiu i educatiu d’aquests infants i adolescents sigui el més adequat a les seves especials circumstàncies.

GALERIA D'IMATGES

Col·laboradors principals