9è Sopar Solidari - 11 de juliol de 2019
Cena solidaria

El sopar

La Fundació PortAventura torna a unir forces al costat de més de 1.200 convidats a favor de diferents projectes solidaris

• Els fons recaptats en aquesta edició, la xifra més alta de la història del Sopar Solidari, es destinaran a impulsar diferents iniciatives de l'Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC), la Fundació Rosa Maria Vivar i el projecte PortAventura Dreams de Fundació PortAventura coordinat a la part mèdica, per Creu Roja.

• La vetllada, data clau en el calendari solidari, va tornar a tenir com a objectiu col·laborar amb projectes solidaris i pioners del territori.

El sopar

Per novè any consecutiu, la Fundació PortAventura va celebrar ahir 11 de juliol, a la nit al PortAventura Convention Centre el seu ja tradicional Sopar Solidari. La trobada va reunir més de 1.200 comensals, entre particulars, empreses, entitats públiques i organitzacions benèfiques, que van poder gaudir d'un sopar ple de sorpreses i espectacles per una bona causa, sota el lema `Un somni fet amb el cap i el cor ' .

La recaptació íntegra, que en aquesta nova edició ha arribat als 100.350 euros, la xifra més alta de la història del Sopar Solidari, es destinarà a parts iguals a impulsar els projectes de l'Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC)l'Associació, la Fundació Rosa Maria Vivar i al projecte PortAventura Dreams de Fundació PortAventura.

La vetllada es va iniciar amb un aperitiu als jardins en els quals es trobava un gran Cor Solidari que formava part d'un concurs. La nit solidària va continuar amb un sopar amb espectacles i el tradicional sorteig amb importants regals donats per empreses i entitats participants en l'esdeveniment.

Ramon Marsal , president de la Fundació PortAventura, va fer entrega de les aportacions a Rosa Armengol, gerent de l'Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC); a Margarida Oliva, presidenta de la Fundació Rosa Maria Vivar, i Josep Quitet, president de Creu Roja Catalunya, en representació de PortAventura Dreams, com a entitat coordinadora de la part mèdica del projecte.

En l'any del seu vint aniversari, l'Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC) destinarà els fons a finançar projectes destinats a millorar la qualitat de vida de les persones amb cardiopaties congènites. Aquesta associació, que va sorgir per la unió d'un grup de pares amb fills i filles patien d'aquest problema, compleix a més un important paper en crear una xarxa de suport per a les famílies afectades.

Per la seva banda, la Fundació Rosa Maria Vivar utilitzarà els fons per impulsar el seu propòsit de proporcionar tractaments no farmacològics per a malalts d'Alzheimer. La Fundació, que es troba en ple procés d'edificació d'un centre de dia destinat a tenir cura dels afectats per aquesta malaltia, pretén crear un espai que aculli les teràpies més innovadores per a l'estimulació cognitiva.

Finalment, el projecte PortAventura Dreams de Fundació PortAventura, centrat en ajudar a la recuperació de nens i joves amb malalties greus. PortAventura Dreams serà un village que inclourà 6 habitatges adaptats, un restaurant, una sala polivalent, jardins i una pista esportiva. A través de la creació d'aquest espai, PortAventura World oferirà als nens i les seves famílies la possibilitat de gaudir de forma totalment gratuïta de tot el resort i l'entorn de la Costa Daurada, amb una setmana de vacances, en què a més comptaran amb tallers i activitats lúdiques organitzades pels voluntaris de la Fundació.

Aquesta il·lusionant iniciativa, pionera a Europa, està en consonància amb el compromís de la Fundació PortAventura d'impulsar projectes en què l'oci serveixi com a eina per millorar la qualitat de vida d'aquells que més ho necessiten. La selecció de les famílies participants la durà a terme un Comitè Mèdic format en cada un dels hospitals participants en la iniciativa, que seran coordinats per Creu Roja.

El mestre de cerimònies d'aquesta novena edició va ser el periodista Enric Companys, i donat l'èxit de l'edició anterior, aquest any també el Sopar Solidari ha conclòs a l'aire lliure amb una sessió musical de Chill-out a càrrec de DJ Abadia, de l' associació APPC "la Muntanyeta" que centra el seu treball en millorar la qualitat de vida de persones amb paràlisi cerebral.

Entitats beneficiàries

Entidad beneficiaria PortAventura Dreams
PortAventura Dreams
És un projecte de la Fundació PortAventura que consistirà en un village ubicat dins el resort de PortAventura World i que buscarà oferir una experiència única als nens que pateixen malalties greus i les seves famílies. L'objectiu principal serà la recerca d'un efecte positiu des d'un punt de vista psicològic sobre la recuperació d'aquests nens, alhora que permetrà alimentar nous moments d'unió familiar.
Aacic
La missió de l'associació AACIC consisteix a oferir resposta a les necessitats socials dels infants que neixen amb problemes de cor, a les seves famílies i als professionals de la xarxa amb els quals es relacionen. Afavorint el coneixement d'aquesta patologia en la societat i potenciant la investigació no clínica en les Institucions.
Fundación Rosa María Vivar
La Fundació Rosa Maria Vivar i el Centre diürn terapèutic neixen de la necessitat de proporcionar a totes les persones amb Alzheimer del territori un espai excel·lent per al tractament no farmacològic, basat en les teràpies més innovadores d'estimulació cognitiva per a la conservació de la qualitat de vida del malalt.
Una solució també perquè els familiars i cuidadors puguin continuar amb les seves vides amb la tranquil·litat de saber que els seus éssers estimats estan millor que a casa.

Com arribar-hi?

Introdueix la teva adreça
Carrer, número i ciutat
per carretera

L'opció més còmoda per arribar a PortAventura amb cotxe és l'AP-7, o la C-32 direcció Tarragona. La sortida 35 correspon al resort. Si véns des de Lleida (AP-2), la C-32 a l'altura del Vendrell has de sortir, i des d'altres punts de Catalunya, també has d'enllaçar amb l'AP-7.

Direcció Tarragona: Salida 35

amb tren

La línia de Renfe R-16 és la manera més directa per arribar a PortAventura amb tren. L'estació de tren no és a l'interior del parc sinó que és a uns quants metres de distància. Un cop siguis a l'estació, segueix les indicacions fins a aribar al PortAventura World.

Rodalia de Catalunya - R16: Estació PortAventura

Amb ave

L'estació de l'AVE Camp de Tarragona és a tan sols 20 minuts de PortAventura i disposa d'un servei diari d'autobusos que fan el recorregut.

Amb avió

L'aeroport de Reus és el que queda més a la vora i és a tan sols 10 minuts per carretera; el de Barcelona és a una hora i el de Girona, a dues hores.

Coordenades: 41º05'15.46" N - 101º09'26.02" E
Col·laboradors principals