Projecte Dreams

Fundació PortAventura presenta

PortAventura Dreams village, el seu projecte més emblemàtic que serà un referent a Europa

PortAventura Fundació Dreams

PortAventura World, 7 maig de 2019 - A l'equador de la fase de construcció, Fundació PortAventura (www.fundacioportaventura.org) ha presentat avui el seu projecte PortAventura Dreams, un village ubicat dins el resort que buscarà oferir una experiència única als nens i joves que pateixen malalties greus i les seves famílies. El projecte consolidarà el compromís de la fundació, que té com a acció social la millora de la vida de nens en risc d'exclusió social per motius de discapacitat, salut o econòmics a través de l'entreteniment i la diversió.

PortAventura Dreams, una iniciativa pionera a Europa i que comptarà amb una inversió de més de 4 milions d'euros, crearà un espai diferent i lúdic l'objectiu serà la recerca d'un efecte positiu sobre la recuperació. "PortAventura Dreams suposa un important pas en el treball de Fundació PortAventura. El projecte, reflex dels nostres valors i el nostre llegat, neix amb la voluntat de generar un major impacte positiu en el nostre entorn en el present, però també en el mitjà i llarg termini ", ha assenyalat Arturo Mas-Sardá, President de PortAventura World.

PortAventura Dreams village, recolzat per partners de primer nivell.
Per desenvolupar aquest projecte, la fundació ha establert una xarxa de col·laboradors; des d'empreses privades, altres fundacions i principalment hospitals.

Hospitals matern infantils de referència a Espanya com Hospital Infantil Universitari Nen Jesús de Madrid, Hospital Sant Joan de Déu i Hospital Vall d'Hebron, juntament amb Creu Roja, s'han sumat ja al projecte. L' objectiu és que més hospitals de tot el territori nacional s' afegeixin al projecte en un futur..

En aquest sentit, el programa d'Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació "la Caixa" col·laborarà amb Creu Roja en la confecció de materials divulgatius d'assessorament i suport per a les famílies que accedeixin al projecte.

A l'acte de presentació han assistit també els principals donants fundadors la contribució està fent possible la materialització de PortAventura Dreams: El Corte Inglés, Fundació Barça, Fundació Cruyff, Fundació "la Caixa", Fundació Probitas, LG, Mango i Mediapro.

Un projecte social referent a Europa

PortAventura Dreams village, que té previst inaugurar-durant el mes de setembre, ocuparà un espai de prop de 9.000 m² situat dins de PortAventura World. El village comptarà amb 6 habitatges de 130m², totalment adaptades, que podran allotjar simultàniament fins a 6 famílies. El projecte se centrarà en menors d'entre 4 i 17 anys que pateixin (o hagin patit) malalties greus, recollides en el llistat que elabora el Ministeri de Sanitat.

L'elecció de les famílies que podran participar en l'experiència de PortAventura Dreams village es farà a través d'un comitè conformat per metges i assistents socials dels hospitals col·laboradors, i altres experts de l'àmbit de la salut. La previsió és que un total de 200 famílies puguin gaudir del programa PortAventura Dreams anualment, una xifra que anirà augmentant amb el temps.

Les famílies tindran una estada de 6 dies totalment gratuïta en un habitatge unifamiliar completament adaptada, que estarà ubicada al village. El paquet inclourà l'accés als tres parcs de PortAventura World i la possibilitat de gaudir d'activitats exclusives per a les famílies, dinamitzades per grups de voluntaris de Fundació PortAventura. Les activitats també inclouran visites a l'entorn.

"L'arribada de PortAventura Dreams village ens permet seguir generant un valor real per a la societat a través d'un projecte que pretén fer més suportable la malaltia, no únicament per al nen, sinó també per la seva família, que és una peça fonamental en el procés de recuperació ", ha comentat Ramon Marsal, president de la Fundació PortAventura.

El valor de l'oci dins de la teràpia de recuperació

El projecte, concebut com un espai lúdic i d'interacció, té com a objectiu generar un efecte positiu sobre la recuperació des d'un punt de vista psicològic, alhora que permetrà alimentar nous moments d'unió familiar.

El projecte continuarà després de l'estada de les famílies amb un estudi psicològic pioner, que es planifica a l'Hospital Vall d'Hebron, amb l'objectiu de trobar evidències científiques dels beneficis de l'oci en salut. L’estudi consistirà a reflexionar sobre l’estímul rebut pel nen malalt al final del seu tractament, podent tornar a la seva família amb la normalitat més estricta, fora de l’hospital i gaudir de vacances junts.

La Fundación PortAventura
PortAventuraDreams village és una iniciativa de Fundación PortAventura, l'entitat que canalitza i promou totes les accions socials de PortAventura World com a part de la seva proposta de responsabilitat social corporativa. Des de 2011, ha concedit subvencions de més de 6.300.000 euros a través de diferents projectes propis o en col·laboració amb altres entitats, i ha convidat a més de 68.000 nens i joves en risc d'exclusió a gaudir de PortAventura World.